Skorzystaj z dofinansowania w programie Mój Prąd

NA CO MOŻNA UZYSKAĆ DOFINANSOWANIE Z PROGRAMU „MÓJ PRĄD” ?
W ramach programu „Mój prąd” można otrzymać dotację, czyli bezzwrotną pomoc finansową do wykorzystania w celu budowy instalacji fotowoltaicznych. Wsparcie pokryje połowę kosztów kwalifikowanych, jednak nie może to być kwota większa niż 5 000 zł.

W ten sposób można sfinansować wszystkie elementy instalacji, a szczególnie panele, okablowanie, inwertery, części do montażu, a nawet opłacić usługę montażu fotowoltaiki wykonaną przez fachowców. Najczęściej będzie można otrzymać maksymalną kwotę dofinansowania, ponieważ zwykle koszt instalacji fotowoltaicznej przekracza 10 tys. zł. Prawdopodobnie dotacja ta nie będzie opodatkowana podatkiem dochodowym.

JAKIE WARUNKI TRZEBA SPEŁNIĆ ?
Aby skorzystać z programu „Mój prąd”, należy być osobą fizyczną (dopłaty nie są kierowane do firm).
Moc instalacji fotowoltaicznej musi wynosić od 2 do 10 kW. Istotne jest również to, że pieniądze będzie można uzyskać jedynie na te instalacje, których budowa zostanie opłacona dopiero po 23 lipca 2019 roku. Jeśli faktura za elementy instalacji i robociznę zostanie uregulowana przed 23 lipca, wtedy nie będzie można liczyć na pieniądze z programu.

Należy podkreślić, że dotacja w ramach programu „Mój prąd” nie będzie przysługiwała na już działające instalacje fotowoltaiczne. Tak więc nie otrzyma pieniędzy nawet taka osoba, która będzie chciała rozbudować już istniejącą instalację o dodatkowe panele. Dotacji na „Mój prąd” nie będzie można również łączyć z innymi dotacjami.

WNIOSKI – KIEDY I  GDZIE SKŁADAĆ ?
Wniosek o dofinansowanie mikroinstalacji fotowoltaicznej trzeba ściągnąć ze strony internetowej NFOŚiGW.
Ten dokument będzie jednocześnie umową z podmiotem wypłacającym dotację. Do wypełnionego wniosku należy koniecznie dołączyć fakturę za zakup oraz instalację paneli fotowoltaicznych wraz z potwierdzeniem jej opłacenia (z datą po 23 lipca) oraz potwierdzenie wymiany licznika na dwukierunkowy (dokument wydany przez dystrybutora energii elektrycznej, np. zakład energetyczny).

Tak przygotowany wniosek z załącznikami trzeba złożyć w formie papierowej na adres Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie przy ul. Konstruktorskiej. Niestety, NFOŚiGW nie przewiduje przyjmowania wniosków w formie elektronicznej.

OBOWIĄZUJĄCE TERMINY
Wnioski będzie można składać na przełomie sierpnia i września (nie znamy jeszcze dokładnej daty), ale wcześniej powinna zostać zakończona inwestycja fotowoltaiczna. Jednak należy się z tym spieszyć, ponieważ pieniędzy wystarczy jedynie dla około 200 tys. wnioskodawców. Dofinansowanie zostanie wypłacone niezwłocznie po akceptacji wniosku przez NFOŚiGW.

 

 Jak obniżyć koszty energii dzięki fotowoltaice w Twoim domu
i skorzystać z programu „Mój Prąd”

Wypełnij formularz kontaktowy, a nasz doradca skontaktuje się z Tobą w ciągu 24 godzin